Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ ΣΕ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

 

2ο Βραβείο στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό στην ηλικιακή κατηγορία μαθητών 7-11 χρόνων  για το Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίτσας

Οι μαθητές της Στ’ τάξης του  Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίτσας κατέκτησαν  το 2ο ευρωπαϊκό βραβείο (ανάμεσα σε 870 έργα) για το συνεργατικό εκπαιδευτικό έργο «In your shoes» που υλοποίησαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 στο μάθημα των Αγγλικών στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος  eTwinning.



Στο έργο αυτό συμμετείχαν 5 σχολεία από Ελλάδα, Ουκρανία, Ισπανία και Σλοβενία. Πιο συγκεκριμένα:

• τa σχολεία La Benaula και Αnnexa  (Καταλονία, Ισπανία)

• το σχολείο Velika Dolina  (Σλοβενία)

• το σχολείο Velikomikhailivka  (Ουκρανία)

Στόχοι του έργου

·       Η συνειδητοποίηση της έννοιας και της σημασίας της ενσυναίσθησης ως ανθρώπινης αξίας.

·        Η καλλιέργεια της επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών στα Αγγλικά, τόσο γραπτής όσο και προφορικής,  μέσα σε ένα αυθεντικό περιβάλλον μάθησης

·       H βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

·       Η προώθηση της συνεργασίας με τους συνομιλήκους από τις άλλες χώρες αλλά και με τους συμμαθητές.

·       Η ενθάρρυνση της έκφρασης της γνώμης, της λήψης αποφάσεων, της δημιουργικότητας και του αυτοσχεδιασμού.

Περιγραφή του έργου

Πρόκειται για ένα έργο με κοινωνικό θέμα σκοπός του οποίου ήταν να βάλει τους μαθητές στη θέση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και να τους κάνει να συνειδητοποιήσουν πως νιώθουν οι άνθρωποι αυτοί μέσα από ποικίλες δραστηριότητες. Πιο συγκεκριμένα, μπήκαν στη θέση των ανθρώπων με προβλήματα όρασης και  ακοής, αυτών με  κινητικά προβλήματα αλλά και στη θέση  των μεταναστών και  των ηλικιωμένων.

In blind peoples shoes

Για να κατανοήσουν τις δυσκολίες των ανθρώπων με προβλήματα όρασης έκαναν διάφορες δραστηριότητες με κλειστά μάτια. Κινήθηκαν με κλειστά μάτια μέσα στην τάξη, ζωγράφισαν με κλειστά  μάτια, έφτιαξαν σχέδια από πλαστελίνη ακολουθώντας τις οδηγίες των συμμαθητών τους, έκαναν γυμναστική με κλειστά μάτια. Ανακάλυψαν τη γραφή Braille ενώ με τη βοήθεια της τεχνολογίας εφηύραν και σχεδίασαν συσκευές/εργαλεία που θα ήταν χρήσιμα για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Η δημιουργικότητα των παιδιών δεν περιορίστηκε μόνο στο σχεδιασμό  αλλά προχώρησε σε πράξη με τη δημιουργία παιχνιδιών για παιδιά με αντίστοιχα προβλήματα που παρουσιάστηκαν ζωντανά από τους δημιουργούς σε videoconference.

In older peoples shoes

Μια ιδιαίτερη και πολύ συγκινητική στιγμή του έργου ήταν όταν οι μαθητές “φόρεσαν τα παπούτσια” των παππούδων και των γιαγιάδων τους. Έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες για αυτούς και  δημιούργησαν ένα συνεργατικό βιβλίο με φωτογραφίες από αυτούς καθώς και πληροφορίες για τα αγαπημένα τους τραγούδια ή μουσικές όταν ήταν νέοι. Οι περισσότεροι από τους παππούδες και τις γιαγιάδες έκαναν την τιμή στα εγγόνια τους να τραγουδήσουν κιόλας τα τραγούδια αυτά.



In newcomersshoes

Στη συνέχεια οι μαθητές μπήκαν στη θέση των μεταναστών για να συνειδητοποιήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ξένη χώρα. Έκαναν έρευνα για τον αριθμό των παιδιών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών στα σχολεία τους και αναζήτησαν τραγούδια με θέμα τη μετανάστευση σε όλη την Ευρώπη. Επίσης, έμαθαν και τραγούδησαν το τραγούδι “Yοu could”, ένα μελωποιημένο ποίημα της Καταλανής ποιήτριας Joana Raspall. Το ποίημα μετέφρασε και μελωποίησε για τις ανάγκες του έργου μας ο Καταλανός καθηγητής μουσικής Εduard Boada ενώ οι μαθητές δημιούργησαν το videoclip του τραγουδιού με δικό τους σενάριο και πρωταγωνιστές τους ίδιους.

Ιn deaf peoples shoes

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την νοηματική γλώσσα και να στείλουν μηνύματα ενθάρρυνσης σε αυτή, κάτι που αποδείχτηκε ιδιαίτερα απαιτητικό για αυτούς.

In womens shoes

Για να τιμήσουμε την ημέρα της γυναίκας στις 8 Μαρτίου, οι μαθητές αναζήτησαν και συνέλεξαν πληροφορίες για σπουδαίες γυναίκες και τη συνεισφορά τους στον κόσμο.

Ένα σημαντικό κομμάτι του έργου αποτέλεσαν οι συνεντεύξεις. Οι μαθητές έγραψαν συνεργατικά ερωτήσεις και πήραν συνεντεύξεις, όπου αυτό κατέστη δυνατό, από ανθρώπους που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες οι οποίες στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό ψηφιακό βιβλίο.

Στο τέλος, αφού έβαλαν τα “παπούτσια” των διάφορων κοινωνικών ομάδων, οι μαθητές δημιούργησαν ένα συνεργατικό βίντεο με τίτλο Don’t give up! με μηνύματα ενθάρρυνσης και συμπαράστασης για τις ιδιαίτερες καταστάσεις που βιώνουν οι κοινωνικές αυτές ομάδες και οργάνωσαν καμπάνια για συλλογή και δωρεά παπουτσιών.

Ταυτόχρονα με την έναρξη του έργου, ξεκίνησε και το ταξίδι των “Τravelling shoes”. Πρόκειται για 12 ζεύγη παπουτσιών, ένα για κάθε διακρατικη ομάδα,  που ταξίδεψαν σε όλες τις χώρες-εταίρους και  γέμιζαν με λέξεις σχετικές με το θέμα του έργου από τα αντίστοιχα μέλη των ομάδων κάθε χώρας. Στο τέλος του μεγάλου τους ταξιδιού όλες οι λέξεις κάθε ομάδας συγκεντρώθηκαν και με αυτές δημιουργήθηκαν ποιήματα.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο έργο για την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο για το Netiquette, κατέγραψαν την γνώμη τους πάνω σε αυτό και γιορτάσαμε την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου με μια τηλεδιάσκεψη και τη  δημιουργία συνεργατικής αφίσας με κανόνες για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Τέλος, σεβόμενοι την πνευματική ιδιοκτησία δημιουργήσαμε μια σελίδα με διάφορες ιστοσελίδες για άντληση δωρεάν μουσικής, εικόνων και βίντεο για τις ανάγκες του έργου μας.

Μέσα από το συγκεκριμένο έργο οι μαθητές συνειδητοποίησαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες, ταυτίστηκαν συναισθηματικά με αυτές και έγιναν πιο ευαίσθητοι και υποστηρικτικοί απέναντι τους.

Οι μαθητές καλλιέργησαν τις διαπροσωπικές  σχέσεις τόσο με τους συμμαθητές τους όσο και με τους νέους φίλους και ανέπτυξαν τις παρακάτω δεξιότητες: επικοινωνιακές δεξιότητες προφορικού και γραπτού λόγου σε πραγματικό περιβάλλον, ικανότητα διαμεσολάβησης-παράλληλης χρήσης μητρικής και ξένης γλώσσας αλλά και διαπολιτισμικής αντίληψης ανακαλύπτωντας ομοιότητες/διαφορές μεταξύ των χωρών-εταίρων.

 

Οι εντυπώσεις κάποιων απο τους μαθητές που συμμετείχαν στο έργο:

«Το eTwinning μου άρεσε γιατί μιλήσαμε με παιδιά από το εξωτερικό.» (Χ.Σ)

«Το eTwinning μου άρεσε πάρα πολύ επειδή είχε πολλές δραστηριότητες να ασχοληθούμε, μπορούσαμε να κάνουμε φίλους και να πούμε τη γνώμη μας. Επίσης, μου άρεσε επειδή ήμουν σε μια ομάδα με παιδιά από άλλες χώρες.» (Α.Β)

«Το eTwinning μου άρεσε επειδή είχε ωραίες δραστηριότητες όπως τα παιχνίδια με τους τυφλούς που είχαν πολύ ενδιαφέρον. Το eTwinning ήταν και διδακτικό γιατί μας έμαθε να μπαίνουμε στη θέση του άλλου και  να τον καταλαβαίνουμε για τις δυσκολίες της ζωής του.» (Κ.Τ)

«Το project μου άρεσε πάρα πολύ. Με βοήθησε να ξετρίψω την γλώσσα μου διαβάζοντας ξανά και ξανά. Επίσης διασκέδασα με όλες τις δραστηριότητεςπου έγιναν, ειδικά όταν κάναμε το live chat. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που θα μου μείνει  αξέχαστη.»(Ε.Σ)

 

 

Η τελετή απονομής των βραβείων θα γίνει στο πλαίσιο του ετήσιου Ευρωπαικού Συνεδρίου του eTwinning.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο έργο είχε ήδη απονεμηθεί το 1ο Εθνικό Βραβείο eTwinning στην Κατηγορία Δημοτικό (6-12) στον 15o Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning.

 

Η καθηγήτρια της Αγγλικής Γλώσσας                                             Η Διευθύντρια

Διαμαντοπούλου Δήμητρα                                                        Σοφία-Ελίζα Πασχαλίδου





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου